top of page
היבטי ניהול
היבטי ניהול
ניהול דרישות
ניהול דרישות
מודל נתונים לוגי
מודל נתונים לוגי
הגדרת תהליכים
הגדרת תהליכים
חוקים עסקיים
חוקים עסקיים
ממשק משתמש
ממשק משתמש
UML
UML
BABOK
BABOK
QA
QA
קורסים
קורסים
אתרים
אתרים
הומור
הומור

עקרונות יסוד לאפיון חווית המשתמש

מאמר: מהי חווית משתמש

מחבר: לירון ריגל

כיום כל אדם הגולש לראשונה באתר בודק במודע ואף לא במודע, אם הגלישה נוחה, אם קל לתפעל ולגלוש בין דפי האתר ואם יש בכך משום חווית שימוש נעימה, נוחה ויעילה מעל הכול. תחושה חיובית תביא את המשתמש לעשות שימוש חוזר באתר, מנגד, תחושה כללית שלילית בנוגע להיבטים אלו, תמנע ביקור חוזר של המשתמש ותפחית פעולותיו באתר. קרא עוד

מאמר: מבוא לאפיון חווית המשתמש

מחבר: ברק דנין

מטרת הסדנה היא פשוטה: לעשות לך סדר ולהקנות לך כלים בסיסיים שכל מי שנוגע ב-UX צריך לדעת.

מאמר: לייצר ממשק פשוט ,איך מפחיתים עומס קוגניטיבי

מחבר:נועם פישר

חווית המשתמש הטובה ביותר היא זו שהמשתמשים לא מבחינים בה. היא מופיעה בממשק בצורה כל כך חלקה ופשוטה, אבל מאות החלטות עיצוביות קריטיות נעשו בכדי להדריך ולמנוע בעיות.

מאמר: מסע משתמש(User Journey)

מחברים:מאיה שוורץ ושני ברוסילובסקי

איך מאפיינים חווית משתמש מקצה לקצה

מאמר: הטבלה הנעלמת

מחבר: ויטלי מיז'יריצקי

סיפור שמתאר את עקרונות היסוד לעיצוב גריד

מדריך: עולם חווית המשתמש

מחבר: ברק דנין

מדריך: מדריך ממשק המשתמש-משרד האוצר

מדריך הסטנדרטים לאפיון, עיצוב, פיתוח וכתיבת תוכן לאתרי ממשלה וערוצי הפצה מקוונים (מובייל, עמדות שירות, שירותים מקוונים ועוד)

מאמר: 10 קווים מנחים לעיצוב ממשק משתמש מנצח

מחבר: הדר קמינסקי

אומנם אין עדיין מתכון אחד בטוח לעיצוב ממשק משתמש מנצח בכל זירה דיגיטלית, אבל עדיין יש קווים מנחים שאם תפעלו על פיהם, אתם בהחלט בדרך הנכונה.

כך תעשו זאת נכון וטוב יותר:

מאמר:11 צעדים לשיפור חווית המשתמש

מחבר: תומר אהרון

כשמדברים על איפיון חווית משתמש יש גישה שאומרת להקשיב למשתמשים הפוטנציאליים ולקהל היעד, ויש גישה שאומרת שכדאי להקשיב לאינטואיציה בלבד ולסמוך רק על דעת המפתחים ומאפייני המערכת. הגישה השניה למעשה אומרת שהמשתמש יודע מה הוא רוצה, אבל לא מה הוא באמת צריך ומה נכון עבורו. אני מאמין שצריך לשלב בין הגישות, לבנות את המערכת לפי אפיון מסודר תוך למידה מטעויות של אחרים, לקבל פידבקים ממשתמשים קיימים וכן לשנות את המערכת בהתאם.

מאמר: חוויה צופה התנהגות

מחבר: יובל קשטכר

מושג זה מוגדר כמתודה לפיה יש לפשט את התהליכים אותם חווה המשתמש, על ידי צמצום אפשרויות הבחירה שלו. על המוצר להשתמש במידע ובנתונים אותו קיבל בעבר מהמשתמש, ובהסתמך על כך להציע לו לבחור בדרך מותאמת אישית, בהתאם לבחירותיו הקודמות. קרא עוד

רשימת תיוג: ריכוז עקרונות יסוד לעיצוב ממשק משתמש

תקן: רשימת המונחים לממשק המשתמש

תקן ישראלי ת"י 1080 חלק 39

מאמר: מחשבות על ניהול הרשאות

מחבר: ליאב נדלר

אחד האתגרים הגדולים והמעניינים באפיון מערכות מורכבות הואריבוי פרסונות – העובדה שלאותה מערכת יכולים להיות סוגים שונים של משתמשים, שלכל אחד מהם צרכים משלו, פריטי מידע המעניינים אותו ופעולות שהוא יכול לבצע. אז איך מאפשרים לכל משתמש גישה לאזורים שמעניינים אותו, בלי התנגשות עם צרכים של משתמשים אחרים? התשובה המהירה – מערכת הרשאות

מאמר: להזמין את המשתמש לאפיין את הממשק

מחבר: הדס אשכנזי

עיצוב ממוקד משתמש הוא עמוד השדרה של כל מוצר או שירות טובים. כמעצבים, תפקידנו הוא להיכנס לנעליהם של אחרים ולפתור בעיות מנקודת מבטם. אבל איך מצליחים להבין צרכים לעומק ולהרגיש אמפתיה כשמעצבים מוצר עסקי (B2B) עבור אנשי מקצוע, כאשר תחום העיסוק שלהם רחוק מהניסיון האישי שלנו? בפוסט זה אתאר שיטת עבודה התורמת לעיצוב מוצרים ושירותים איכותיים יותר, באמצעות תובנות מבוססות מחקר בשיתוף המשתמשים עצמם.

מאמר: איך ללמוד הכל על המשתמשים בלי להוציא מילה

מחבר: אחי רז

מתוך כל שיטות המחקר, המועדפת עלי ביותר היא דווקא זו שקצת ממעטים לדבר עליה-האזנות במוקדי שירות ומכירה. אולי זה בגלל שלשבת חמש שעות ליד איש מכירות נמרץ לא נשמע זוהר כמו Eye Tracking או ראיונות איכותניים, אבל בעיניי המוקד הטלפוני הוא המקום שמאפשר לזהות בצורה הטובה ביותר את הכאבים, המניעים והציפיות של הלקוחות.

מאמר: שמירה מוגזמת על עקביות

מחבר: לירן אלבוים

עקביות זה חשוב, אבל במציאות של תהליכי הפיתוח ברוב הארגונים, שמירה מוגזמת על עקביות עלולה להביא אותנו מהר מאוד לסטגנציה ולפשרה כואבת באיכות ממשק המשתמש. עקביות צריכה להיות עקרון נוסף, יחד עם שאר עקרונות השמישות – היא חשובה מאוד אבל לא עליונה, במיוחד לא בעולם שבו יש לנו Design System חפץ חיים. דווקא היכולת להפר את העקביות בשום שכל ובמקומות הנכונים יכולה להביא אותנו לתוצאות טובות בהרבה ול- Design System דינמי ועדכני.

מאמר אנגלית: Step-By-Step User Interface Workshop

מאמר: כלי עזר עיקריים לאנשי UX

ספר: חווית המשתמש-כשמשתמשים פוגשים מוצרים

מחבר: טל פלורנטין

ספר : ארכיטקטורות מידע

מחבר:דודו רשתי

ארכיטקטורת מידע הינו ענף, העוסק בתכנון וארגון המידע באופן שיאפשר למשתמשים באתר/מערכת המידע לאתר את המידע הרצוי להם בקלות וביעילות. תפקידו של ארכיטקט המידע מתמקד באיתור צורכי המידע של המשתמשים הפוטנציאליים במערכת, מיפוי מבנה המערכת ותכנון וארגון המידע בחלקים השונים של המערכת תוך התייחסות לסוגיות הניווט וההתמצאות. קרא עוד

רשימת ספרים : אנגלית

רשימת ספרי חובה למאפייני UX

סרטון אנגלית: Business Analysis and User Experience Activities

סרטון אנגלית: Why UX is not only the Responsibility of the UX'er

סרטון: המסע אל חווית הלקוח

סרטון: השימוש ביחס הזהב/סדרת פיבונצ'י ב UX

סרטון אנגלית: How to design user interfaces with the Golden Canon Grid

bottom of page