top of page
היבטי ניהול
היבטי ניהול
ניהול דרישות
ניהול דרישות
מודל נתונים לוגי
מודל נתונים לוגי
הגדרת תהליכים
הגדרת תהליכים
חוקים עסקיים
חוקים עסקיים
ממשק משתמש
ממשק משתמש
UML
UML
BABOK
BABOK
QA
QA
קורסים
קורסים
אתרים
אתרים
הומור
הומור

פרק 10. טכניקות לגילוי דרישות

מאמר: ניהול צבר

צבר נועד לשמירה , מעקב ותיעדוף של פריטי עבודה(Work Items)

מאמר: טכניקות תיעדוף דרישות

תיעדוף הוא תהליך המשמש לקביעת החשיבות היחסית של מידע בניתוח עסקי. החשיבות עשויה להיות מבוססת על ערך, סיכון, קושי יישום, או קריטריונים אחרים. סדרי עדיפויות אלה משמשים כדי לקבוע באיזה מידע עסקי צריך להתמקד לצורך ניתוח נוסף, מהו הסדר הנכון ליישום הדרישות , או כמה זמן או פירוט יש להקצות לדרישות

מאמר: Benchmark מידוד

ניתוח "Benchmarking "הנה טכניקה שיטתית של זיהוי נקודות חוזק וחולשה יחסיות של הארגון. הטכניקה נועדה להשוות תהליכים/תוצרים של הארגון לעומת חברות מובילות מקבילות או מתחרות בשוק. המטרה הינה לגלות כיצד חברות אחרות הגיעו לביצועים מצטיינים בתחום)ביצועי על(, על מנת לתכנן פרויקטים לשיפור התהליכים הפנימיים/תוצרים של הארגון אליו אנו משתייכים.

מאמר אנגלית: Benchmarking and Market Analysis ב EA

סרטון אנגלית: MATURITY IT-Benchmarking

מאמר: משחקים שיתופיים

משחקים שיתופיים מעודדים את המשתתפים בפעילות של שיתוף פעולה בבניית הבנה משותפת לבעיה או לפתרון.

מאמר אנגלית: Collaborative Games ב EA

מאמר: ניתוח מסמכים

הטכניקה לניתוח מסמכים הינה אחת הטכניקות האפקטיביות ביותר לאתחול תהליך ניהול הדרישות. מומלץ להשתמש בטכניקה אם המטרה היא ללמוד את הפתרון הקיים ובמיוחד אם לפתרון הקיים אין יותר מומחי תוכן בארגון או שאינם זמינים בשלב הגדרת הדרישות.

מאמר אנגלית: Document Analysis ב EA

מאמר אנגלית: Financial Analysis

מאמר: ראיונות

ראיון הוא גישה שיטתית שנועדה לגלות מידע לצורך ניתוח עסקי מידע מאדם או מקבוצת אנשים על ידי שיחה עם המרואיינים, שאלות רלוונטיות ותיעוד התשובות. הראיון יכול לשמש גם להקמת קשרים ובניית אמון בין BA לבין בעלי עניין על מנת להגדיל את מעורבות בעלי העניין או לבנות תמיכה לפתרון המוצע.

מאמר: מיפוי רעיונות

מיפוי רעיונות הוא סוג של הערות לצורך רישום מחשבות, רעיונות, ומידע בתרשים לא ליניארי. מיפוי רעיונות משתמש בתמונות, במלים, בצבעים ובמערכות יחסים מקושרים כדי ליישם מבנה והגיון למחשבות, לרעיונות ולמידע. במפה יש רעיון מרכזי שנתמך על ידי רעיונות משניים )או נושאים(, ואחריו שכבות רבות של רעיונות )או נושאים משניים( לפי הצורך לבטא באופן מלא את המושג. הקשרים בין רעיונות מבוצעים על ידי ענפים, בדרך כלל יש מילת מפתח אחת המשויכת אליהם לצורך חיבור.

מאמר: ניתוח דרישות לא פונקציונליות

ניתוח דרישות לא פונקציונליות בוחן את הדרישות לפתרון המגדירות את רמות הביצועים של הדרישות הפונקציונליות. הוא קובע קריטריונים שניתן להשתמש בהם כדי לשפוט את הפעולה הטכנית של מערכת ולא התנהגויות עסקיות (אשר נקראות הדרישות הפונקציונליות).

סרטון אנגלית: Non-Functional Requirements Add Value to User Stories

מאמר: תצפיות

תצפית משמשת להפקת מידע על ידי צפייה והבנה של פעילויות ואת ההקשר שלהם. התצפית משמשת כבסיס לזיהוי צרכים והזדמנויות, הבנת תהליך עסקי, קביעת תקני ביצוע, הערכה ביצועי פתרון, או תמיכה בהדרכה ופיתוח.

ניתוח שורש הבעיה

ניתוח סיבות השורש הינה בחינה שיטתית של בעיה או מצב שמתמקדת במקור הבעיה כנקודת מוצא לתיקון ולא בהשפעות שלה. זוהי שיטת ניתוח איטרטיבית שלוקחת בחשבון שייתכן ויש מספר סיבות שורש שתורמות להשפעות

מאמר: מטריצת תפקידים והרשאות

מטריצת תפקידים והרשאות משמשת כדי להבטיח כיסוי של פעילויות על ידי מתן אחריות, זיהוי תפקידים, גילוי תפקידים חסרים, וכדי לתקשר תוצאות של שינוי מתוכנן

מאמר אנגלית: Root Cause Analysis ב EA

מאמר אנגלית: How I Used Five Whys

מאמר : הכנת סקרי דעת ושאלונים

סקר או שאלון משמשים לגילוי מידע הנחוץ לניתוח עסקי - כולל מידע על לקוחות, מוצרים, נוהלי עבודה וגישות - מקבוצת אנשים באופן מובנה ובזמן קצר יחסית.

מאמר: סיפורי לקוח

סיפורי לקוח לוכדים את הצרכים היחודיים של בעלי עניין ומאפשרים לצוותים להגדיר יכולות בעלות ערך לבעלי העניין תוך שימוש בתיעוד קצר ופשוט. הם משמשים כבסיס לאיתור הצרכים ומאפשרים תיעדוף, הערכת משאבים ותכנון של הפתרון הנדרש. סיפור לקוח הוא בדרך כלל 3-2 משפטים קצרים שמתארים: מיהו בעל הצורך, המטרה אותה מנסה בעל העניין להשיג ומידע נוסף שעשוי להיות קריטי להבנת התיחום של הסיפור. עם דגש על הערך לבעל העניין, סיפור לקוח מזמין חקר של הדרישות ומעודד דיונים עמוקים יותר עם בעלי העניין וכן קיבוץ הדרישות לצורך פיתוח.

סרטון אנגלית: User Stories: Agile Requirements Definition

מאמר: סדנאות

סדנה היא אירוע ממוקד בהשתתפות בעלי עניין מרכזיים ומומחים לנושא

לתקופה מרוכזת של זמן. ניתן לערוך סדנה למטרות שונות, כולל תכנון, ניתוח, תכנון, תיחום, איתור דרישות, בנית מודלים, או כל שילוב של אלה. ניתן להשתמש בסדנה

ליצור רעיונות עבור תכונות חדשות או מוצרים, להגיע להסכמה על נושא, או לצורך סקירת

דרישות או אפיונים.

bottom of page